Leniwa sobota, leniwy obiad czyli przepis na pierogi leniwe vel kluski leniwe

18:41 0 Comments A+ a-

Leniwa sobota, leniwa Piotrusiowa mama, leniwy Piotrusiowy tata, można by powiedzieć na tapczanie leży leń, a właściwie dwa lenie, tylko Piotruś jak zwykle tryska energią, jak on to robi???Skoro dzisiaj tak leniwie, to i obiad leniwy czyli pierogi leniwe, czy jak niektórzy wolą kluski leniweJ
Pierogi leniwe vel kluski leniwe kojarzą mi się baaardzo z dzieciństwem. Przypomniałam sobie o nich wczoraj pisząc posta, w którym myślami powracam do swojego dzieciństwa( O TUTAJ, KLIKJ) Próbowałam przypomnieć sobie jego smaki, i przypomniałam sobie smak oranżady w woreczku
i tej w proszkuJ smaku visolvitu również spożywanego w formie sproszkowanejJ smaku pomidorówki mojej babci, której już niestety nigdy nie skosztujęL smaku gumy Donald, jak również pierogów leniwych vel klusków leniwych.  Uświadomiłam sobie, że tych wspaniałych leniwych pierogów nie jadłam chyba z 15 lat!!! Na samą myśl tak mi się ślinka zebrała, że od razu wykonałam telefon do mamy z prośbą o przepis na pierogi leniwe vel kluski leniwe. Wiem, że necie przepisów na te pierogi jest mnóstwo ale mi zależało żeby były dokładnie takie same jak przygotowywała je moja wspaniała mamaJ ( dzięki mamuś;))

Zatem podam Wam przepis na pierogi leniwe vel kluski leniwe, dokładnie takie same jak w moim dzieciństwie.

 Składniki na pierogi leniwe vel kluski leniwe:

·         Trzy lub cztery ugotowane ziemniaki,
·         0,5 kg sera białego półtłustego
·         Jajko
·         1-1,5 szklanki mąki, (im mniej tym lepiej)
·         Bułka tarta,
·         Masło,
·         Cukier,
·         Sól

Przygotowanie pierogów leniwych vel klusków leniwych:

Ugotowane w lekko osolonej wodzie ziemniaki dokładnie rozgnieść i odstawić do wystudzenia. Następnie dodać do nich biały ser, całe jajko oraz mąkę (im mniej mąki tym pierogi leniwe będą bardziej puszyste) Dokładnie połączyć składniki, zagnieść ciasto. Z ciasta uformuj wałki, lekko je spłaszcz dłonią i krój romby o grubości ok. 1 cm. Ja na każdym pierogu leniwym nożem robię taką krateczkę, moja mama również ją robiła (to tak aby ładniej wyglądałyJ) Pierogi leniwe vel kluski leniwe wrzucam do wrzącej osolonej wody i gotuję ok. 2 minut do wypłynięcia.

Pierogi leniwe w moim dzieciństwie były podawane z bułką tartą, którą się wsypuje do rozpuszczonego masła, a następnie posypuje się cukrem. Jednak są zwolennicy i tu przykładem jest dzisiejszy leniwy Piotrusiowy tata, który woli pierogi leniwe z rozpuszczonym masłem, cukrem i cynamonem. Mi osobiście pierogi leniwe smakują w towarzystwie bułki tartejJ

Wiecie czemu pierogi leniwe zawdzięczają swoją nazwę? domyślacie się? ponieważ są banalnie proste, i szybkie do wykonania. W sam raz na leniwy obiad w leniwy dzień:)

A tak wyglądają moje sobotnie leniwe pierogi vel kluski leniwe.

Życzę smacznego i pozdrawiam:)